sobota, 7 kwietnia 2018

Do stacji Nasielsk

    Miałem już w marcu pojechać do Nadarzyna, ale przez cały czas codziennie szukałem praktyk. Moja uczelnia wymaga znalezienia sobie samemu praktyk studenckich do końca semestru na okres 4 tygodni. Wiedziałem, że to będzie bezowocne. Wszędzie pisałem gdzie się da, chodziłem do wielu placówek i nigdzie nie chcieli darmowego zamiatacza podłóg. Dopiero po znajomości udało się znaleźć. Przez 4 tygodnie będę rysować ilustracje zdalnie w domu! Tak więc jest nieźle i od kiedy mam już praktyki, mogę powrócić do życia. Już myślałem o tym, żeby pojechać do gminy Nadarzyn, ale teraz mam czas tylko w weekendy. W ten weekend wieje dosyć mocny wiatr w najbardziej niekorzystnym kierunku, więc 95% trasy byłoby mordęgą. Muszę poczekać na następny weekend.
    Dzisiejszą sobotę nie chciałem przesiedzieć w domu, więc pojechałem tak jak wiatr chciał, czyli do stacji kolejowej Nasielsk. Co prawda, te tereny są mi znane i normalnie nie opisałbym ich tutaj, ale zapomniałem, że ten blog ma być moim dziennikiem.

Bardzo dobra autostrada rowerowa do Jabłonny
Wyszło 51,2 km. Przebieg:

Warszawa>Jabłonna>Legionowo>Michałów-Reginów>Łajski>Komornica>Dębe>Ludwinowo Dębskie>Nuna>Krogule>Budy Siennickie>Mogowo>Nowe Pieścirogi


    Z Nasielska do Warszawy już kiedyś jechałem. Na początku jechałem wałem wzdłuż Wisły. Kiedyś korzystałem z ulicy Modlińskiej. Tu zaś można w linii prostej bez przerw dojechać do Jabłonny. Przy elektrociepłowni Żerań ścieżka jest asfaltowa. Zaraz potem zmienia się na kostkę brukową, biegnącą pod mostem Północnym i dzielnicę Tarchomin. Kiedy Warszawa się skończy, nawierzchnia zmienia się na wydeptaną ścieżkę, która prowadzi przez Jabłonnę i jeszcze dalej aż do Nowego Dworu Mazowieckiego. Jednak do Nowego Dworu Mazowieckiego polecam skręcić przez park w Jabłonnie na ścieżkę rowerową na ulicy Modlińskiej i potem jechać szerokim, asfaltowym poboczem.

Widok z wału na opuszczone tereny w Jabłonnie
    Zjechałem z wału do parku w Jabłonnie. Pomyślałem, że nigdy nie cyknąłem zdjęcia tego pałacu w parku, więc tak zrobiłem. Po tym pojechałem w głąb Legionowa. Dawno tam nie jechałem.

Pałac w Jabłonnie
    Zauważyłem, że na tych pustych polach w głębi zbudowali centrum badawcze z turbiną wiatrową. Również przy tym polu przez dosyć długi czas stała krótka droga, prowadząca donikąd z przejściem dla pieszych i sygnalizacją świetlną. Teraz widzę, że została przedłużona i nawet jest nowa ścieżka rowerowa. W Legionowie jest straszny korek. Pewnie ludzie jadą na wypoczynek.

Michałów-Reginów
    W Michałowie-Reginowie skręciłem w lewo na drogę technologiczną. Od razu zrobiło się spokojnie.

Przejazd przez tory
Już w gminie Wieliszew
    Wjechałem do swojej ulubionej gminy Wieliszew. Zauważyłem, że wybudowano ścieżkę rowerową wzdłuż drogi wzdłuż toru kolejowego. Obok stoją też nowe latarnie, które świecą z przodu na ulicę i z tyłu na ścieżkę. Jest bardzo fajnie.

Jestem prostym człowiekiem. Widzę ścieżkę rowerową - korzystam z niej.
    Ścieżka biegnie jeszcze dalej na północ, ale ja muszę skręcić w lewo do Komornicy. Potem wjechałem na drogę 632. Minąłem ten wał, którym lubiłem się przechadzać, jednak nie miałem ochoty w okresie jesienno-zimowym tamtędy iść. Mogłoby nie być tak ładnie bez zieleni. Przejechałem przez most nad Narwią w Dębem i znalazłem się w gminie Serock. Jest tam rondo z drogą krajową. Na szczęście nic nie jechało. W lesie wjechałem do powiatu nowodworskiego.

Trawy jeszcze nie zazieleniły się dobrze, ale za to pola już są zielone.
Ani jednej chmury...
    Od samego początku jazdy licznik przestał mi pokazywać prędkość. Coś może być nie tak z magnesem. Dlatego zdjąłem komputerowy licznik, żeby przypadkiem nie nabił niepełnych 50 km, a potem w domu mu dodam ten dystans. Skręciłem w lewo do długiej wsi Nuny.

Kościół św. Jerzego Popiełuszki w Nunie
    W końcu zobaczyłem pierwsze krowy na łące w tym roku. Zauważyłem, że na wielu polach roi się od kamieni. Pewnie będzie się szykowało ich zbieranie.

Pliszka siwa
Krogule
Budy Siennickie
    Zaczynam widzieć w oddali znajome turbiny wiatrowe. W Mogowie przejechałem przez przejazd kolejowy i zauważyłem dwa lecące bociany. Pierwszy raz je widzę w tym roku. To była ostatnia prosta i dojechałem do stacji kolejowej Nasielsk. Pociągiem wróciłem do domu. Myślę nad innymi trasami treningowymi, żeby chociaż po godzinach praktyk móc się przejechać. Zdarzyło się dzisiaj parę nowych odcinków. Mam nadzieję, że w następny weekend dokończę powiat pruszkowski.

2 komentarze: